„McLaren“ ateityje gali tapti F-1 variklių gamintoja

2017-09-08 13:49 F-1.lt

„McLaren“ ateityje gali apsvarstyti galimybę pati gaminti „Formulės-1“ variklius. Bet tam turės būti palankios naujosios taisyklės.

V6 turbokompresoriniai varikliai čempionate jau naudojami tris su puse metų. Tad F-1 valdžios atstovai bei FIA po truputi ruošia naujo formato variklių taisykles, kurios turėtų įsigalioti nuo 2021 m. Su naujomis taisyklėmis ketinama išspręsti dvi pagrindines šių dienų variklių problemas - didelę gamybos bei tobulinimų kainą ir garso stoką.

Pradėjus naudoti V6 turbokompresorinius variklius, iš problemų duobės niekaip negali išsikapstyti „McLaren“ komanda, kuri nusprendė naudoti „Honda“ jėgaines. Tiesą, britai ketina nutraukti sutartį su japonais ir susitarti dėl jėgainių tiekimo su „Renault“.

„McLaren“ vykdančiojo direktoriaus Zako Browno teigimu, jei ateityje įsigaliosiančios variklių taisyklės bus patrauklios, britų automobilių gamintojas gali pradėti kurti savo F-1 motorus.

„Mus domina taisyklės, kurios įsigalios nuo 2021 m. Jas patvirtinus, pagalvosime apie galimybę kurti savo variklius. Taip pat bus įdomu pamatyti ar jos į čempionatą pritrauks naujų gamintojų“, - kalbėjo Z. Brownas.

„Dabar mes turime sutelkti dėmesį ties trimis metais, kurie mūsų laukia. Bet vėliau, kai bus aiškios naujosios taisyklės, galėsime pagalvoti apie tolimesnę mūsų ateitį. Nuo 2021 m. F-1 stipriai pasikeis. Įsigalios naujos variklių taisyklės, galbūt kitaip bus paskirstomi pinigai, atsiras biudžetų lubos. Kol kas sunku priiminėti sprendimus susijusius su 2021 m., nes ateityje mūsų laukia daug įvairių dalykų.“

„McLaren“ nekuria ne tik F-1 variklių, bet ir motorų, kurie yra montuojami į jų gaminamus sportinius automobilius.

„Mes negaminame variklių savo automobiliams. Tad daryti tai, ko nesame darę iki šiol, pareikalautų iš mūsų daug laiko ir pinigų. Prieš imdamiesi tam tikrų veiksmų, turime išsiaiškinti kokios bus taisyklės ir išlaidos. Mes tikrai nebūtume pasiruošę išleisti šimtus milijonų, kurie dabar yra skiriami variklių tobulinimui. Tad mums naujų motorų taisyklės turėtų būti ekonomiškai patrauklios.“

Z. Brownas mano, kad „Formulei-1“ būtų naudinga turėti 1-2 nepriklausomus variklių gamintojus.

„Mes tikrai norėtume, kad čempionate būtų bent vienas nepriklausomas variklių gamintojas. Bet jis turėtų būti konkurencingas, o ne statistinis dalyvis. F-1 būtų naudinga turėti kelis nepriklausomus konkurencingus gamintojus, kurių variklius galėtų naudoti komandos.“

„Paskutinį kartą, kai čempionate dalyvavo „Cosworth“, jiems sekėsi ne itin gerai. Tad turėti gamintoją, su kurio varikliais negali nugalėti, nepakanka.“